Yoğurtlu şevketi bostan salatası

Şevketi bostan tarator
Yoğurtlu şevketi bostan mezesi
Lezzet beşlisi ekibi olarak 2015'in gelişini erken kutladık. Serap'ın evinde yaptığımız kutlamada yeni yıl sofrasına herkes bir çeşit yemek getirdi. Ben bu kez yoğurtlu şevketi bostan salatası yaptım. Meze yerine de geçecek bu kolay ve nefis salatanın yeni yıl sofraları için güzel bir alternatif olacağını düşünüyorum. Şevketi bostan Ege'de çok sevilir. Bazı yörelerde akkız olarak da bilinir. Salatayı yaparken şevketi bostanın sadece beyaz kök kısımlarını kullandım.  Yeşil kısımları ile birlikte haşlayıp yeşil saplarından ayrıca başka bir tarator yaptım. Biz Ege'de otları hep değerlendiririz. Yoğurtlu şevketi bostan salatasını karpuz turpuyla (çin turpu da deniyor) süsledim alternatif olarak yeşil ekşi elma da kullanabilirsiniz.

yoğurtlu şevketi bostan mezesi

Yoğurtlu şevketi bostan salatası tarifi

500 gr şevketi bostan (sadece beyaz kısımları)
1 su bardağı süzme yoğurt
4 çorba kaşığı zeytinyağı
1 çay bardağı mayonez
1 diş sarımsak
1 çay bardağı kırık ceviz (hafif döğülmüş)
Tuz
Süsleme için
Karpuz turpu (dışı beyaz içi pembe- kırmızı olan turp)
Ceviz
Yoğurtlu şevketi bostan nasıl yapılır
Şevketi bostanları haşlayın. (Ben yeşil sapları ile birlikte haşladım. Yeşil sapları daha sonra sarımsaklı, yağlı ve limonlu sos ile salata yaparak değerlendirdim)
Süzme yoğurdu bir kaseye alın. Tuz ekleyin.
Daha sonra zeytin yağını damla damla ekleyerek ve sürekli çırparak yoğurdu inceltin.
Mayonezi ve dövülmüş cevizi de ekleyip karıştırın.
Şevketi bostanların sadece beyaz kısımlarını dişe gelecek şekilde julyen doğrayın.
Doğradığınız şevketi bostanları yoğurda ekleyin ve karıştırın.
Karpuz turpunu yarım ay şeklinde doğrayın.
Şevketi bostan salatasını servis tabağına alın ve dilimlenmiş turplar ve ceviz ile süsleyin.
Afiyet Olsun.

akkız tarator
Şevketi bostan mezesi

akkız
şevketi bostan

Şevketi bostan mezesi
Akkız Tarator

Pembe Kekik

pembekekik.com

Yorumlar