Hindistan Cevizli Kek

Hindistan cevizli kek tarifi
Hindistan cevizli kek nasıl yapılır?


kek

Bugün çay saatlerinize çok yakışacak lezzetli bir kek tarifimiz var. Kek en sevdiğim tatlı diyebilirim, sabah bir bardak sütle kahvaltı olabileceği gibi gün içinde de çay ya da kahvenin yanında  ne güzel bir eşlikçidir. Hindistan cevizli kek içinde tereyağ olmasından dolayı farklı bir dokuda hem mis gibi kokuyor hem de dışı sert içi ise pastane kekleri kıvamında. İçinde nişasta varmış gibi ağızda dağılıyor bilmem anlatabildim mi... Hindistan cevizinin verdiği aroma ise harika. En kısa zamanda denemenizi öneririm.

Malzemeler
2 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
75 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
1 çay bardağı süt
Yarım su bardağı hindistan cevizi
Yarım paket kabartma tozu
1 su bardağı un
Yapılışı
Yumurta, şeker ve tereyağını mikserle çırpın.
Süt, hindistan cevizi, un ve kabartma tozunu ekleyip tekrar karıştırın.
Kalıbınızın tabanını ve yanlarını tereyağ ile yağlayıp kek karışımını kalıba dökün.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirin.
Dilerseniz üzerini çikolatalı sos ve hindistan cevizi ile süsleyebilirsiniz.
Not
Ben keki 30x10 ebatlarında dilimli kek kalıbında pişirdim.



Lezzetli ve güvenilir tariflerde buluşmak üzere bizimle kalın.

Ege'den Tarifler

egedentarifler.com

Yorumlar

  1. Kek diyince akan sular durur, hele ki hindistan cevizli. Su soguk İzmir gununde yanında sıcacık bir cayla harika olurdu. Ellerinize saglık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, ben de kek için aynı şeyleri hissediyorum :)

      Sil
  2. Ne kadar hoş bir tarif,az yumurtalı az malzemeli.Bayıldım buna. Deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, sizin elinizden harika olur eminim :)

      Sil
  3. Ellerine saglik Muberracim... Izmire geldigimde bu kekten istiyorum...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder