Arpa Şehriyeli Yoğurt Çorbası

Arpa şehriyeli yoğurt çorbası tarifi
Havaların soğuk gittiği bu günlerde yoğurtlu çorba sevenler için güzel bir çorba tarifi paylaşmak istiyorum. Bol naneli arpa şehriyeli yoğurt çorbasını ben çok seviyorum. Arpa şehriyesini çorbaya kavurarak koyuyorum böylece ertesi gün şehriyeler şişmiyor ve çok güzel kokuyor. Bir de böyle denemenizi tavsiye ederim.

arpa şehriyeli yoğurt çorbası tarifi

Malzemeler

  • 1 çay bardağı arpa şehriye
  • 500 gr yoğurt
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı et suyu
  • 1 su bardağı su (oda ısısnda)
  • 3 su bardağı kaynar su
  • Tuz
Üzerine

  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • Nane
Arpa şehriyeli yoğurt çorbası nasıl yapılır
  • Teflon tavayı ocağa koyun yağ eklemeden şehriyeleri hafifçe sararana kadar kavurun.
  • Çorba tenceresine yoğurt, un, yumurta, şehriye ve bir su bardağı suyu ekleyip çırpma teli ile karıştırın.
  • Et suyunu ekleyin ve çorba kaynayana kadar sürekli karıştırın.
  • Et suyu yerine bulyon ekleyecekseniz çorba kaynadıktan sonra ekleyin.
  • Kaynadıktan sonra kaynar su ekleyerek kıvamını ayarlayın.
  • Kısık ateşte ara sıra karıştırarak şehriyeler pişip çorba özleşene kadar pişirin.
  • Sos tavasında tereyağında neneyi kızdırın.
  • Çorbayı kaselere pay edip tereyağlı naneyi çorbanın üzerinde gezdirip servis edin.
  • Afiyet Olsun.


Lezzetli ve güvenilir tariflerde buluşmak üzere bizimle kalın.

Ege'den Tarifler

egedentarifler.com

Yorumlar

  1. Bu soğuk günlerde çorbasız oturmaz olduk sofralara .Ellerinize sağlık .Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Ben de tel şehriyeyi ya da arpa şehriyeyi kavuruyorum. Hamurlaşmadan güzel bir çorba oluyor ,ellerine sağlık ..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle hafif kavrulunca kıvamı daha iyi oluyor.

      Sil
  3. Ben kavurmadan kullanırdım,iyi fikirmiş.Eminim kavrulunca lezzeti bile farklı oluyordur. Bir dahakine bu yöntemle pişireceğim,eline sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder