Damla sakızlı irmik tatlısı

Damla sakızlı irmik tatlısı tarifi
Damla sakızlı sütlü irmik tatlısı
Sütlü tatlı ve damla sakızı aroması sevenler için bu hafta kolay bir tatlı tarifim var. Damla sakızlı irmik tatlısını porsiyonluk kalıplarda hazırladım. Tatlıda süsleme olarak vişneli jöle kullandım. Tatlının şeker ölçüsü tam sınırda ben çok şekerli sevmiyorum. Çok şekerli sevenler bir çorba kaşığı şeker ekleyebilir. 



Malzemeler
200 ml lik su bardağı ile ölçülmüştür
1 litre süt (5 su bardağı)
1 su bardağı +1 yemek kaşığı irmik
1 su bardağı toz şeker
Damla sakızı (mercimek tanesi kadar dövülmüş)
Vişneli jöle (bitkisel jöle kullandım)



Damla sakızlı irmik tatlısı nasıl yapılır
Bir tencerede süt, irmik ve toz şekeri karıştırın.
Ocağın altını yakıp damla sakızını ekleyin ve karıştırarak pişirin.
Tatlı kaynayıp koyulaştığı zaman ocağı söndürün.
Elinizde olan şekilli kalıplara doldurarak soğuyup sertleşmesini bekledikten sonra servis yapın.
Ben iç içe iki kalıp kullanarak ortadaki kalıbın içini vişneli jöle ile doldurdum.
Bitkisel vişneli jöle kullandım. Jöleyi yaparken paketteki tarifi uyguladım.
Afiyet Olsun.
Damla Sakızlı Sütlü İrmik Tatlısı

Yorumlar

  1. Sunuma bayıldım, ayrıca damla sakızının da çok yakıştığına eminim.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglik canim... Harika gozukuyor.. Benimde cok severek yaptigim bir tatlidir..

    YanıtlaSil
  3. Çok şık olmuş, ayrıca şeker ölçüsü bence çok kıvamda daha fazlası fazla tatlı olur.Damla sakızıyla da yeme yanında yat.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, bloğunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım. Bana da beklerim ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder