Panna Cotta - İtalyan tatlısı

Panna Cotta Tarifi
Panna Cotta Nasıl Yapılır
İtalyanların klasikleşmiş tatlısı Panna Cotta sütlü tatlı sevenler için güzel bir alternatif. İçindeki krema ve üzerindeki meyve sos tatlıya ayrı bir hoşluk veriyor. Ben taze çilek ile sos yapmayı tercih ettim damak zevkinize göre farklı soslar hazırlayabilirsiniz. ben bu tatlıyı yılbaşı soframda yapmıştım. Sevgililer günü sofrası içinde çok güzel olur.



Malzemeler
1 su bardağı süt (200 ml)
2 kutu krema (400 ml)
100 gr pudra şekeri
3 adet yaprak jelatin
1 çay kaşığı vanilin
Meyve sosu için
250 gr çilek
60 gr pudra şekeri
Hazırlanışı
Yaprak jelatinleri soğuk suda bekletip yumuşatın. Ben yaprak jelatini pasta malzemeleri satan yerden aldım. Yerine renksiz toz tart jölesi kullanabilirsiniz.
Bir tencerede süt, pudra şekeri ve kremayı çırpma teli ile karıştırın.
Kısık ateşte kaynama noktasına gelene kadar karıştırarak pişirin.
Bu noktada jelatini soğuk sudan çıkararak elinizle suyunu sıkın ve suyunu sıkarken parçalanmamasına özen gösterin.
Jelatin ve vanilyayı ekleyerek jelatin iyice eriyene kadar karıştırmaya devam edin.
Jelatin eriyince panna cotta’yı ocaktan alıp kup bardaklarına paylaştırın.
Tatlılar oda sıcaklığına gelince buzdolabına koyun ve buzdolabında soğuyup katılaşana kadar bekletin.
Taze çilek sosunu yapmak için çilekleri ayıklayın yıkayın ve blender'a koyun.
Çileklerin parçalı kalması için kısa süreli çevirin. Çilekler püre haline gelmesin.
Hazır olan çilek püresine pudra şekerini ekleyip karıştırın. (Tadına bakarak şeker oranını damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz.)
Afiyet Olsun.


Yorumlar

  1. Çok sevdiğim bir tatlı ama hiç yapmayı denemedim mutlaka bu tarifle uygulayacağım.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel , harika gözüküyorlar ellerine sağlık canım tadıda kim bilir ne kadar şahanedir.

    YanıtlaSil
  3. Bayılırımm :)Ellerine sağlık canım çilek sosuyla nefis olmuş..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Sunuma bayıldım,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Panna Cotta ne guzel bir lezzettir oyle tadina doyamadigim.. Sunum harika.. Tadini damagimda hissedebiliyorum.. Ellerine saglik...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder