Cevizli Bezirgani

Lezzet Beşlisi olarak Egeden Tarifler'in hazırladığı kahvaltı sofrasında buluştuk. Hepimizin birer çeşit yaparak katkıda bulunduğumuz sofraya  ben de cevizli bezirgani yaparak götürdüm. Geçen hafta Lezzet Beşlisi olarak gittiğimiz California Cevizi Etkinliğinde, çerkez tavuğu ve cevizli bezirgani yapmıştık. Etkinlikte yaptığımız bezirganinin çok benzerini ben kendi tarifimle denedim. Kurutulmuş domates ve kırmızı biberle yaptığım bezirganide taze fesleğen bulamadığım için bu defalık kurutulmuş fesleğen kullanıp, maydanoz ve cevizlerle süsledim. Siz de kış için hazırladığınız kurutulmuş domatesleri yaz ayları gelmeden tüketmek isterseniz, cevizli bezirgani yapıp hem kahvaltılık hem de meze olarak servis edebilirsiniz.



Malzemeler
15 adet kurutulmuş domates
1 yemek kaşığı acı biber salçası
3 adet közlenmiş kırmızı biber
3 diş sarımsak
Yarım su bardağı ceviz
1 tatlı kaşığı kurutulmuş fesleğen
5 yemek kaşığı zeytinyağı
Nar ekşisi
Tuz
Yapılışı

  • Kurutulmuş domatesler kaynar su içinde yumuşayana kadar bekletir.
  • Suyu süzüldükten sonra varsa kabukları çıkartılır.
  • Kırmızı biberler közlenir, çekirdekli kısımları temizlenip, kabukları soyulur.
  • Domatesler ve kırmızı biberler minik minik doğranır.
  • Biber salçası, tuz, zeytinyağı ve nar ekşisi eklenir.
  • Karışıma fesleğen, irice dövülmüş ceviz ve sarımsak da eklenip iyice karıştırılır.
  • Kıvamını inceltmek için gerekirse domatesleri yumuşattığımız sudan biraz eklenir.
  • Salata tabağına alıp servis edilir.
  • Afiyet Olsun.

Nergis Çetin
nergismevsimiblogspot.com.tr

Cevizli Bezirgani Tarifi

Yorumlar

  1. Çok lezzetli, kahvaltı için nefis bir tat. Herkes mutlaka denemeli. Elinize sağlık ablacım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Müberra'cığım sofra çok güzeldi özellikle de el açması gözlemeler :) Cemal Süreya'nın da dediği gibi '' Kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı '' ki hepimiz çok mutlu ayrıldık o güzel sofradan :)

      Sil
    2. Ne mutlu bana :) O cümleyi ben de kahvaltı yazımda kullanmıştım, aynı duygular içinde olmak çok güzel :) Sevgiler.

      Sil
  2. bu sofralarınızı gördükçe memleketime taşınasım geliyor.. nasıl güzel bir lezzettir , bayılırımmm ... ellerinize sağlık ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun yıllar Ege'ye dönmeyi beklediğimden sizi çok iyi anlıyorum :) Çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  3. Kuru domates,kırmızı biber,ceviz daha ne olsun. Çok güzel bir mezeye benziyor.En kısa zaman da yapacağım. Çünkü sevdiğimiz tatlar birarada teşekkürler Nergisciğim.Ellerine sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuru domates çok güzel bir tat veriyor Şeniz'ciğim, seveceğini umuyorum.Teşekkürler canım, sevgiler.

      Sil
  4. yanında da misler gibi sıcacık ev ekmeği. eminim tadına doyum olmaz. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder