Çerkez Tavuğu

Bugün Lezzet Beşlisi ekibi olarak İzmir Yemek Blogu yazarları için düzenlenen California Ceviz Etkinliğine gittik. Mövenpick Otelinde düzenlenen etkinlikte cevizli lezzetlerden oluşan öğle yemeği menüsünde çerkez tavuğu vardı. Çerkez tavuğunu oldum olası çok severim. Ben de çerkez tavuğunu kendi tarifimle paylaşmak istedim. Orjinal tarifte ceviz yağı çıkartılarak üzerine koyuluyor. Ben biberli yağ gezdirdim.
Çerkez Tavuğu Nasıl Yapılır

Malzemeler
600 gr kemiksiz tavuk eti
3 dilim ekmek içi
1,5 çay bardağı tavuk suyu
1,5 çay bardağı süt
350 gr ceviz içi (ince çekilmiş)
Tuz
Taze çekilmiş karabiber
2 diş sarımsak
Üzerine
2 çorba kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı kırmızı toz biber
Tuz
Hazırlanışı
Bir tencereye tavukları koyup haşlayın. Haşlama suyuna yarım limon suyu bir bütün kuru soğan koyun.
Tavuk suyunu süzüp tavukları ayrı bir tabağa, suyunu bir kaseye alın.
Haşlanmış tavuk etlerini varsa derisinden ayırıp etlerini didikleyin.
Üç dilim ekmek içini bir kasenin içerisinde sütle ıslatın.
Islatılan ekmek içini hafifçe sıkıp bir kaseye alın.
Ceviz içinin yarısını ekleyin.
Tavuk suyu ekleyip karıştırın.
Tavuk etlerinin üzerine kasedeki karışımı döküp, macun kıvamına gelene kadar iyice karıştırın.
Servis tabağına alın.
Üzerine biberli yağ gezdirin.
Afiyet Olsun.


Yorumlar

  1. 2 dilim ekmek içiyle 3 dilim ekmek içi aynımı acaba ayrımı.?Çerkez tavuğunu Yozgat'lı bir arkadaşta yemiş ve çok beğenmiştim..Yemiş kadar oldum Sibel Hanım'cım ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Hıımm nefis.. ellerine sağlık Sibelciğim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder