DÖRT BAHARATLI MUFFIN

Dört baharatlı muffin tarifi
Baharatlı muffin tarifi



Egzotik lezzetlere bayılıyorum. Tarçın, zencefil gibi baharatların girdiği hiçbir lezzete hayır diyemiyorum. Bu sevimli silikon muffin kalıplarını aldığımda da ilk işim bol baharatlı muffinler yapmak oldu. İstanbul'dan misafirlerim geldiğinde beş çaylarımıza çok güzel eşlik ettiler. Eğer siz de tatlı baharatları seviyorsanız, bu muffinleri tavsiye ediyor ve tarifime geçiyorum. Afiyet olsun..

Malzemeler
*******************
*3 yumurta (oda sıcaklığında)
*3 su bardağı un
*1 su bardağı süt
*1 su bardağı sıvı yağ
*1 su bardağı toz şeker (esasında 1,5 bardak ama ben azalttım)
*1 paket kabartma tozu
*1 paket vanilya
*1 çay kaşığı toz tarçın
*1 çay kaşığı toz zencefil
*1 çay kaşığı toz kakule
*1 çay kaşığı toz karanfil (tüm baharatları evde öğütebilir veya aktardan hazır çekilmiş olarak alabilirsiniz)

Yapılışı
*********************
*Fırınınızı 175 dereceye ayarlayın.
*Yumurta ve şekeri köpük köpük olana dek çırpın.
*Tüm sıvı malzemeyi ekleyip çırpmaya devam edin.
*Baharatlar haricindeki tüm toz malzemeyi eleyerek, baharatları ise direkt olarak ekleyin. Son kez çırparak tüm malzemenin karıştığından emin olunca muffin kaplarını yarılarına kadar kek hamuruyla doldurun (kabarma payı dolayısıyla)
*Önceden ısınmış fırına verip üzerleri kızarıncaya kadar pişirin.
*Fırından çıkardıktan birkaç dakika sonra kalıplarından nazikçe çıkarın.

**Bu kadar minik kaplardaki bir kekin diğer kekler kadar uzun pişmesine gerek yoktur, çok daha çabuk pişerler. O nedenle gözünüzü üzerlerinden fazla ayırmamanız sağlıklı olacaktır..

Serap Pulat
lezzetlisomunlar.blogspot.com
baharatlı muffin

Yorumlar

  1. Böyle minnak kalıplardan bende aldım ama henüz kullanmadım.Ellerine sağlık, kakulenin kokusuyla nasılda güzel olmuştur.

    YanıtlaSil
  2. Baharatların adı bile yeter. hepsi de nefis. Mis gibi kokar bu kurabiyeler. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Serap'cığım, minik minik olunca yerken vicdanımızda rahat olur değil mi :) Tabii mis gibi kokusuna dayanabilirsek, eline sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Görüntü muhteşem eminim tadı da öyledir:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder