Atom Pasta

Atom pasta tarifi
Atom pasta nasıl yapılır
Meyveli pasta
Çay saati menüsü

Geçtiğimiz günlerde çok lezzetli bir çay masasına misafir oldum. Tattığım bu güzellikleri sizlerle de paylaşmak adına hem fotoğrafladım hem de tarif aldım. Sizlere bu sofradan atom pasta tarifini vereceğim.


Ben normalde pek yas pasta sevmiyorum bana tadı çok ağır geliyor. Ama bu pastaya bayıldım, sebebi de hem içinde krem şanti olmaması hem de meyvelerin pastanın tadını hafifletmesi.



Pastanın tarifine geçmeden önce çay saati menüsünü de yazmak istiyorum, sizlere fikir olması açısından.



Malzemeler
Kek için

  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 3 yemek kaşığı süt
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ
  • Un (2 su bardağına yakın)
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket kabartma tozu

Muhallebisi için

  • 1 su bardağı şeker
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 3 yemek kaşığı un
  • 5 su bardağı süt
  • 1 paket vanilya
  • bir kase arzu edilen meyveler (muz, çilek, kivi vs.)

Yapılışı

  • Şeker ve yumurtayı çırpın, daha sonra sırasıyla diğer malzemeleri eklenin ve karıştırın. 
  • Keki orta büyüklükte yağlanmış yuvarlak bir kalıba boşaltın ve önceden ısınmış fırında 170-180 derecede pişirin.
  • Diğer tarafta muhallebi için vanilya hariç bütün malzemeleri tencereye alın, sürekli karıştırarak muhallebi kıvamını alana kadar pişirin. En son vanilyayı ekleyip ocağı kapatın
  • Kabuk tutmaması için ara ara karıştırarak muhallebiyi soğumaya bırakın.
  • Kek soğuduktan sonra ortadan ikiye kesin.
  • Çukur bir kaseye kekin bir katını yerleştirin, üzerine muhallebiyi dökün, doğranmış meyveleri muhallebinin üzerine sıralayın.
  • Kekin diğer parçasını muhallebinin üzerine kapatın, kasenin üzerini treç filmle kapatıp bir gece buzdolabında bekletin.
  • Ertesi gün servis tabağına kaseyi ters çevirerek çıkarın.
  • Üzerini hazır çikolatalı sos, vanilya sos ile ya da kendi yapacağınız bir sos ile ve hindistan cevizi ile süsleyip servis yapabilirsiniz.


Yorumlar

  1. Yanıtlar
    1. Hayır, tarifte belirtildiği gibi ikiye kesilip bir katı çukur bir kaseye yerleştiriliyor.

      Sil

Yorum Gönder