Bademli Portakallı Kek

Portakallı kek tarifi
Bademli portakallı kek nasıl yapılır


Bugün sizler için mis gibi portakal kokan nefis bir kek tarifim var. Bu az malzemeli ve pratik tarifi kısa sürede hazırlayabilirsiniz. Kek en kolay hamur işlerinden olmasına rağmen benim en sevdiğim tatlı diyebilirim. Sabah kahvaltıda sütle, gün içinde de çay ve kahve ile severek tüketiyorum. Bu sebeple de sık sık farklı kek tarifleri deniyorum. Umarım siz de bu tarifimi dener ve seversiniz.



Malzemeler

  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 çay bardağı portakal suyu (yaklaşık 2 adet)
  • 2 portakal kabuğunun rendesi
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 2 yemek kaşığı hindistan cevizi
  • 2 yemek kaşığı badem (iri çekilmiş)
  • Yarım paket kabartma tozu
  • 1 çimdik karbonat
  • Un (2 su bardağı + 1 yemek kaşığı)
Üzerine
  • Badem kırığı
  • Pudra şekeri
Yapılışı
  • Yumurta ve şeker beyazlaşana kadar çırpılır.
  • Ardından portakal suyu, portakal kabuğu rendesi, süt, sıvı yağ eklenip sıvılar çırpılır.
  • Hindistan cevizi, badem, un, kabartma tozu ve karbonat eklenip karıştırılır.
  • Kek kalıbını yağlayın (ben tereyağ tercih ettim), kek karışımını boşaltın, üzerine badem kırıklarını serpin.
  • Önceden ısıtılmış fırında 170-180 derecede yaklaşık 50 dakika pişirin.
  • Biraz ılıdıktan sonra üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz.
Not
  • Ben İkea'nın baton kek kalıbını kullandım.

Lezzetli ve güvenilir tariflerde buluşmak üzere bizimle kalın.
Ege'den Tarifler

Bademli Portakallı Kek Tarifi

Yorumlar