BÜTÜN PORTAKALLI KURABİYE

Bütün portakallı kurabiye tarifi
Yoğun portakallı kurabiye tarifi
Portakallı kurabiye tarifi
Portakallı kurabiye nasıl yapılır


Uzun zamandır bu kadar lezzetli bir kurabiye yememiştim. Portakal lezzetinin bu kadar yoğun, bir o kadar da baştan çıkarıcı haline bayıldım doğrusu. Tarifin aslı, her tarifine güvendiğim kekevi.com' dan. Linkine buradan ulaşabilirsiniz. Bu kurabiyenin mutlaka denenmesi gerektiğini düşünüyorum. Şimdiden afiyet olsun diyor ve tarife geçiyorum..

Malzemeler:
**********************
*1 adet bütün portakal (kabuğuyla birlikte)
*1 su bardağı toz şeker
*100 gr. tereyağı veya margarin (oda sıcaklığında)
*Yarım su bardağından 1 parmak eksik sıvı yağ
*2 yumurta (birinin beyazı kenara ayrılacak)
*1 silme tatlı kaşığı karbonat (kabartma tozu hiç kullanılmıyor)
*Yaklaşık 4 - 4,5 su bardağı un (ben 5 bardak kullandım)
*Yarım su bardağı kuru üzüm (dilerseniz yarım su bardağı ceviz veya fındık ilave edebilirsiniz)
*Üzeri için şeker veya hindistan cevizi (ben hindistan cevizi kullandım)


Yapılışı:
********************
*Fırınınızı 180 dereceye ayarlayın.
*Portakalı yıkayıp 7-8 parçaya kesin ve rondodan geçirerek püre haline getirin.
İçine şekeri de ekleyip rondoyu bir kez daha çalıştırın ve şekerin püreyle bütünleşmesini sağlayın.
*Karıştırma kabına aldığınız şekerli pürenin içine, üzeri için olan malzeme, bir yumurtanın akı ve un hariç tüm malzemeyi ekleyin ve elinizle karıştırın.
*Unu yavaş yavaş ekleyerek hamur elinizden kurtulana dek yoğurun.
*Yumurtalardan birinin akını bir tabağa alıp hafifçe çırpın. Şeker veya hindistan cevizini de başka bir tabağa alın.
*Hamurdan iri ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak avcunuzda yuvarlayın ve önce yumurta akına sonra şekere veya hindistan cevizine komple bulayın (yani sadece üstünü değil)
*Yağlanmış fırın tepsinize aralıklı olarak sıralayın.
*Isınmış fırına atıp altı ve üzeri kızarana kadar pişirin.
*Biraz ılındıklarında tepsiden alabilirsiniz.


Serap PULAT
lezzetlisomunlar.blogspot.com


Yorumlar

  1. Nefis bir kurabiyeye benziyor. Ellerinize sağlık.
    Afiyetle..Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Mis gibi portakal kokusu ile eminim harika bir kurabiye olmuştur, en kısa sürede ben de deneyeceğim. Elinize sağlık çay saati için nefis bir tarif.

    YanıtlaSil
  3. Buna benzer nefis bir pasta tarifim var, kurabiyesini de deneyeyim. Eline sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder