Davutlar Semt Pazarı- Mart

Aydın ili Kuşadası ilçesinin eski beldesi yeni mahallesi Davutlar, denize olan sahili ile oldum olası çok gözde. Uzun kumsalı üzerindeki sahil siteleri ve son zamanlarda termal kaplıcaları ile de öne çıkan Davutlar aynı zamanda Dilek Yarımadası gidiş yolu üzerinde. Sık sık gittiğim pazar günleri kurulan Davutlar pazarına en son 22 Mart'ta uğradım. Doğrusu fiyatları ile beni şaşırttı. Hatta bazı fiyatlar her zaman alışveriş yaptığım Karşıyaka Bostanlı Pazarı'nın da üstündeydi. Kış sebzelerinin bittiği yaz sebzelerinin henüz çıkmadığı ara bir tarih olmasının da etkisi var tabii ki. Doğadan toplanmış kendiliğinden yetişen otları bulmak çok güzeldi. Hele arapsaçı tezgahta ne varsa topladım gitti. Mart ayında Davutlar Pazarı'ndan neler mi aldım.

Mart ayında yetişen sebzelerden bakla yaprakları ve çiçekleri ile birlikte satılıyordu. Yanında da baklanın olmazsa olmazı dereotları ile süslenmişti. Ege'de bakla yaprağından salata yapılır. 

bakla yaprağı

Otlardan ebegümeci, arapsaçı, kuzu kulağı ve kara hindiba (radika) aldım. Hepsi kendiliğinden yetişme doğal otlardı. Ebegümeci bu yıl Alaçatı ot festivalinde tema olarak seçilmişti. Ebegümeci sadece Ege'ye özgü değil bir çok yerde de yetişiyor. Sarmasını çok severim. Tabii ki bir de ot kavurmasının içinde kullanıyorum. Arapsaçı'nın en çok kuzu etli yemeği sevilir. Karışık ot kavurmasına konur ve böreklerde çok güzel olur. Kuzu Kulağı mayhoş tadı ile salatalarda çok güzel olur. Kuzu kulağı kullanırsanız salataya limon sıkmaya gerek yok. Ayrıca kuzu kulaklı bulgur pilavı da çok güzel oluyor. Radika kalbe çok yararlı bir ot. Doğada yetişen kara hindiba da dediğimiz radikaların kök kısmına yakın yerleri kırmızı olur. Yetiştirme radikanın kökleri ise yeşildir.Tarımı yapılan radika ile doğal yetişen radikayı köklerinin renginden ayırt edebilirsiniz.

yenilebilir otlar

Kış sebzelerinden olan Lahana halen tezgahlarda vardı. Beyaz lahanadan kapuska, kara lahananın da sarmasını yapmak üzere aldım.

beyaz lahana

Enginar Ege'de erken çıkıyor. Bu yıl enginarlara soğuk vurmuş. Bazı çiftçiler 2. kez enginar dikmiş. İlkbahar mevsimi boyunca enginar yiyeceğiz. Kıbrıs'tan da ithal edileceği söyleniyor. Enginarın neleri yapılmıyor ki dolması, çorbası, zeytinyağlı yemeği, saplarından salatası Ege'de bir sebzenin her kısmı değerlendirilir. 



Aydın iline bağlı Atça'nın çilekleri çok meşhurdur. Mis gibi kokulu çileklerinin organik olarak yetişenleri de var. Atça çileklerini İzmir pazarlarından da bulabilmek mümkün.



Pazarda Kılıç Balığı dikkatimi çekti. Sizinle paylaşmak istedim. Diğer balıklar da çok güzel ve tazeydi.

balık tezgahı


Bahçelere sebze dikmek isteyenler için kırmızı bamya tohumları. Ekim zamanı Nisan ayı imiş. Ben saksıda denemesini yapacağım. Saksıda kereviz yetiştirdim. Bamya da yetişebilir. Başarılı olursam paylaşırım.



bamya tohumu

Lale fideleri de bahçe ve balkonda çiçek yetiştirmek için. Nisan Mayıs ayı boyunca çok güzel açıyorlar.

lale


Davutlar pazarında sebzelerin yanı sıra, her pazarda olan diğer çeşitleri bulmak mümkün. Baharat, zeytin, peynir, kuruyemiş, bal, zeytinyağı. Siz de pazara uğrarsanız el açması gözlemelerden yemeyi unutmayın.

Pembe Kekik

Davutlar Halk Pazarı
Davutlar Semt Pazarı

Yorumlar

Yorum Gönder