Limonlu Haşhaşlı Kek

Geçen gün kuzenlerle birlikte toplandık.  Toplantımız için üç çeşitten oluşan çay saati menüsü hazırladım. Az çeşitli çok lezzetli bol sohbetli çay sofrası menüsünde Limonlu haşhaşlı kek çok beğenildi. Tarifi ben de hemen paylaşıyorum.


Limonlu haşhaşlı kek tarifine geçmeden önce Çay Saati için hazırladığım menüyü paylaşayım.

Fırında kıymalı pazılı galeta unlu çıtır börek

Limonlu haşhaşlı kek tarifi


Limonlu haşhaşlı kek malzemelerini hazırlarken limon suyu ve sütün miktarı 1 su bardağı (200 ml) olacak. Ben oda sıcaklığında süte limon suyunu ekleyerek ekşi krema elde ediyorum. Keke onu koyuyorum.
Malzemeler
Limonlu haşhaşlı kek tarifi
200 ml lik su bardağı ile ölçülendirilmiştir.
Malzemeler
3 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 limonun kabuğunun rendesi (ince rendelenecek)
30 ml limon suyu
170 ml ılık süt
1 su bardağı sıvıyağ
2,5 su bardağı un
1 çay bardağı haşhaş
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya (isteğe bağlı)
Yapılışı
Fırını 180 derecede ısıtın.
Kek kalıbını katı yağ ile yağlayın.
Bir kasede yumurta ile toz şekeri iyice çırpın.
Süt, limon suyu ve sıvı yağı ilave edin.
Unu kabartma tozu ile birlikte eleyerek ekleyin.
Vanilya, limon kabuğu ve haşhaşı ilave edip kaşık yardımı ile iyice karıştırın.
Karışımı kalıba döküp 35-40 dakika kadar pişirin.
Afiyet Olsun.

Yorumlar

  1. Masa da kek de nefis görünüyor, elinize sağlık. Papatyalar da çok güzel...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder