GREK SALATA

Grek salata tarifi
Grek salata nasıl yapılır


Daha önce birçok kez yediğim Grek salatayı, üstüste hem Sakız hem de Midilli adalarında yiyince, esas yerinde ve üzerinde Yunanistan'a özgü Feta peyniriyle ne kadar güzel olduğunu daha iyi anladım. Bizde yapılandan en önemli farkı; üzerindeki Feta peyniri kadar, yeşillik olarak maydanoz veya dereotu yerine, arapsaçı bitkisinin kullanılmasıydı. Zaten bizim çoban salatamıza çok benzeyen bu salatanın en önemli özelliği bu üzerindeki kocaman peynir olayı, bir de sebzelerin olabildiğince kocaman ve hoyratça doğranması. Ben Feta peyniri yerine, yağlı ama keserken parçalanmayan bir beyaz peynir çeşidi kullandım. Çok basit, bir o kadar lezzetli Grek salataya buyrun..

Malzemeler:
******************
*3 adet orta boy domates
*2 adet salatalık*2 adet yeşil biber
*1 adet orta boy soğan (ben kırmızı soğan tercih ettim)
*Az maydanoz veya dereotu (çok yeşillik kullanılmıyor yani salatanın esas lezzeti bastırılmıyor)
*Üzeri için iki adet orta büyüklükte veya bir adet irice parça dağılmayan beyaz peynir ve kekik

Sosu için:
---------------------
*1 adet orta boy limonun suyu
*1 çay bardağı kadar zeytinyağı ( bu salata cumbur cumbur zeytinyağında yüzmezse makbul sayılmıyor :)
*Kekik ve tuz


 Yapılışı:
*****************
*Domates ve salatalıkları kabuklarıyla ve olabildiğince iri doğrayın ve mutlaka kayık tabak kullanın.
*Biberleri ve soğanı iri iri doğrayıp ekleyin.
*Maydanoz veya dereotunu iri yapraklar halinde kesip salataya katın.
*Limonun suyunu sıkın, salataya gezdirin.
*Üzerine peynir dilimini veya dilimlerini yatırın, dilimlerin üzerine bolca kekik serpiştirin.
*Peynirlerin de üzerine gelecek şekilde zeytinyağını bütün salataya gezdirerek dökün.
*Tuz ekleyip sofraya getirin.
*Servis esnasında peynirin öncelikle pay edilip dağıtılması esastır. Daha sonra salata harmanlanır.

Yorumlar

  1. Haklısın canım, sebzeleri sanki doğramaya üşeniyorlar. Ayrıca Bizden farklı ,kapari de koyuyorlar.Elina sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Haklısınız çoban salatanın peynirli olanı Sanırım yunanistanlar peynir ile ayrı bir yorum katmışlar adınıda doğal olarak ülkesinden almıştır.Burda önemli olan bence zeytinyağının lezzeti ve kalitesidir.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım bir tabak sağlık sunmuşsun yine öpüyorum:)

    YanıtlaSil
  4. Güzel bir zeytinyağıyla nefis bir salata, yerinde yemedim ama peyniri salataya çok yakıştırıyorum. Elinize sağlık Serap ablacım.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder